Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

پژو ۳۰۱ چه زمانی در بازار ایران عرضه می‌شود؟

۱۳ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر

سلام خدمت مخاطبين فروشگاه اینترنتی مای نت کام در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

زمان عرضه پژو ۳۰۱ در بازار ایران اعلام شد. ایران خودرو به دلیل تحریم‌ها قصد دارد این خودرو را با درصد داخلی‌سازی بیشتری تولید و در آینده‌ی نزدیک، آن را به بازار عرضه کند.

گروه خودروسازی ایران خودرو اعلام کرد تولید خودروهای پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ جزو برنامه‌های این شرکت است و قصد دارد با درصد داخلی‌سازی بیشتری این دو محصول را به بازار کشور عرضه کند. از سویی شرایط تحریم باعث شده ایران خودرو برای تامین قطعات این دو خودرو با مشکل مواجه شود که به همین دلیل تصمیم دارد مراحل بومی‌سازی و داخلی‌سازی خودروهای پژو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ را با جدیت بیشتری انجام دهد. بر اساس اعلام شرکت ایران خودرو، مراحل تولید انبوه پژو ۳۰۱ در شهریورماه ۹۸ انجام می‌شود و این خودرو در تابستان سال آینده وارد بازار خواهد شد.

پژو 301

پژو ۳۰۱ با داخلی‌سازی ۶۰ درصد عرضه می‌شوند

محمدرضا معتمد، مدیرعامل شرکت ایکاپ عنوان کرد در سیزدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودرویی، تعداد زیادی از قطعات خودرو پژو ۳۰۱ رونمایی شده که به خوبی نشان می‌دهد مراحل داخلی‌سازی این خودرو روند مناسبی را در پیش گرفته است. امیدواریم تا پایان سال مجوز‌های قانونی و تاییدیه‌های لازم را دریافت کنیم و در شهریورماه ۱۳۹۸ مراحل تولید انبوه خودرو پژو ۳۰۱ شروع خواهد شد. همچنین این خودرو با داخلی‌سازی ۶۱٫۶ درصد تولید می‌شود که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری مشاوران خودرویی این موضوع را تایید کرده‌اند و مراحل تولید این خودرو به صورت آزمایشی شروع شده و برای تولید انبوه آن برنامه‌ریزی‌های خاصی را انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد در سال گذشته خبری مبنی بر تولید پژو ۳۰۱ با داخلی‌سازی ۶۰ درصد منتشر شده بود و انتظار داشتیم این خودرو در سال جاری به بازار عرضه شود، اما به دلیل مشکلات تولید، تاریخ تولید انبوه این خودرو تغییر کرده است. همچنین شرکت ایکاپ برای پایبندی به تعهدات خود در حال تولید خودرو پژو ۲۰۰۸ نیز هست و این خودرو هم به زودی به مشتریان تحویل داده خواهد شد. تولید انبوه خودرو ۲۰۰۸ زمانی انجام می‌شود که شرکت ایکاپ به تعهدات قبلی خود عمل کرده باشد.

لازم به ذکر است که مدیرعامل شرکت ایکاپ در گذشته گفته بود خودرو پژو ۳۰۱ با داخلی‌سازی ۶۰ درصد در این شرکت تولید می‌شود و این میزان بیش‌تر از حد استانداردی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده است. همچنین شرکت ایساکو برای خدمات‌دهی به مشتریان از ۶۴ نمایندگی گرید یک و ۴۰ نمایندگی گرید دو بهره می‌برد که در آینده میزان نمایندگی‌های این شرکت افزایش می‌یابد.

پژو 301

مراحل تولید پژو ۳۰۱ با سرعت انجام می‌شود

کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که اگر در ایران پلتفرم‌های بومی طراحی و ساخته شود، بسیاری از مشکلات صنعت خودرو برطرف می‌شود. محمدرضا معتمد، مدیرعامل شرکت ایکاپ در پاسخ به این سوال که شرکت ایکاپ برای توسعه صنعت خودرو چه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است، عنوان کرد شرکت ایکاپ کارهای خود را با شتاب بسیاری زیادی انجام می‌دهد؛ به گونه‌ای که فعالیت‌هایی که برای آینده برنامه‌ریزی شده، امروز در حال انجام است و مراحل داخلی‌سازی خودروهای پژو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ با سرعت بسیار خوبی پیش می‌رود. از سویی ما به تعهداتی که داریم، پایبند هستیم و این خود به نوعی از زنده بودن صنعت خودرو حکایت دارد.

پژو 301

زنجیره تامین پایدار است

منصوری بیرجندی، معاون طراحی مهندسی و ساخت شرکت ساپکو در خصوص خودکفایی صنعت خودرو در شرایط تحریمی اظهار کرد شرایط تحریم روی صنعت خودرو تاثیر مستقیم گذاشته است و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت، ولی صنعت خودرو از توانمندی‌های بسیار خوبی بهره می‌برد؛ چرا که در سال‌های گذشته نیز با چنین شرایطی مواجه بوده‌ایم و حوزه زنجیره تامین با شرایط تحریم آشنا است و از این رو در زمینه خودکفایی تولید، تامین مواد اولیه و قالب‌سازی قطعات تمرکز بسیار خوبی داشته‌ایم تا بتوانیم مشکلات صنعت خودرو را برطرف کنیم. چنین اقدام‌هایی برای پایداری زنجیره تامین دارای اهمیت است و آن‌ را برای حمایت تولیدهای جاری آماده می‌کند و تامین‌کنندگان نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند. شرکت ساپکو با ایران خودرو همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد تا خودرو پژو ۳۰۱ با حداکثر داخلی‌سازی در کشور به تولید انبوه برسد.

پژو 301

نیازهای صنعت خودرو برای توسعه 

بر اساس اعلام سازمان استاندارد ایران، از ابتدای دی‌ماه سال جاری استاندارهای ۸۵گانه محصولات خودروسازان بررسی می‌شود و هر خودرویی که فاقد هر یک از این استانداردها باشد، تولید آن متوقف می‌شود. از این رو آیا می‌توان با سرمایه‌گذاری در زمینه تولید محصولات جدید و جایگزینی آن‌ها با محصولات قدیمی برای توسعه صنعت خودرو گام برداشت؟‌ منصوری بیرجندی، معاون طراحی مهندسی و ساخت شرکت ساپکو در خصوص توسعه صنعت خودرو گفت در شرایط تحریم، بسیاری از خودروسازان با مشکل تولید مواجه هستند و دولت باید حمایت‌های لازم را انجام دهد تا صنعت خودرو به سمت توسعه حرکت کند؛ چرا که در سایر کشورها نیز دولت‌ها توجه ویژه‌ای به صنعت خودرو دارند و برنامه‌هایی را برای پیشرفت این صنعت اندیشیده‌اند. این مقام مسئول در ادامه افزود در دو سال گذشته، وضعیت صنعت خودرو با چنین مشکلاتی روبه‌رو نبود و با برجام، بسیاری از شرکت‌های خارجی با خودروسازان داخلی قراردادهایی را امضا کرده بودند، اما در حال حاضر همان شرکت‌ها تعهدات خود را نادیده گرفتند و با نوسان نرخ ارز مشکلات خودروسازان دو چندان شد.

منصوری بیرجندی در پاسخ به این سوال که شرکت ساپکو برای داخلی‌سازی قطعات خودروها به چه میزان با قطعه‌سازان داخلی به توافق رسیده است، عنوان کرد:

برای ساخت پژو ۳۰۱ به داخلی‌سازی ۶۰ درصد رسیده‌ایم و قصد داریم سایر قطعات این خودرو را نیز در داخل کشور تولید کنیم. از طرفی قالب‌های قطعات این خودرو برای تولید انبوه آماده شده و پس از تایید نهایی فنی و کیفی، این خودرو تولید و به بازار عرضه خواهد شد. پژو ۳۰۱ با لوگوی پژو به بازار عرضه می‌شود، اما اکثر قطعات این خودرو را ایران خودرو تامین می‌کند. البته برخی از قطعات مورد نیاز پژو ۳۰۱ از خارج تامین خواهد شد، اما نکته حائز اهمیت این است که بیش از ۸۵ درصد از قطعات این خودرو بومی‌سازی شده است. تولید پژو ۲۰۰۸ با ۲۰ درصد خودکفایی برنامه‌ریزی شده و تا زمانی‌که تعهدات باقی‌مانده این خودرو انجام نشود، برنامه‌ریزی‌های جدیدی در دستور کار قرار نمی‌گیرد. تحریم‌ها وضعیت صنعت خودرو را نامساعد کرده است و برخی از محصولات حتی بدون یک قطعه نیز قادر به تولید نیستند. باید توجه داشت که خودرو با سایر محصولات متفاوت است و بعضا در یک خودرو از ۵۴ سیستم استفاده می‌شود، اما یک یخچال فقط از سیستم خنک کننده بهره می‌برد. از این رو داخلی‌سازی قطعات خودرو به مراتب سخت‌تر از داخلی‌سازی سایر محصولات خواهد بود.


شما مخاطبين عزيز سايت فروشگاه اینترنتی مای نت کام از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت فروشگاه اینترنتی مای نت کام


لینک کوتاه مطلب

http://mynetcom.ir/?p=1605

برچسب ها

مطالب مشابه